Widgets

Cook Simulator: Mengasah Bakat Memasak Anda

Sunday, September 09, 2012


Penyelidikan yang dijalankan oleh penyelidik Jepun ini sesuai untuk perempuan moden masa kini untuk mengembalikan era memasak yang kini dikuasai oleh lelaki. Penyelidik Jepun telah berjaya mereka bentuk simulator memasak, yang meniru keseluruhan proses dengan teliti. Ia membawa bersama teknologi dan memasak didalam kuali yang dikaitkan dengan beberapa sensor.

Anda hanya perlu memegang kuali dan menggerakkan tangan anda hanya cara yang anda lakukan semasa memasak. Pereka menggunakan paparan yang diunjurkan dan sistem daya maklum balas untuk melihat keseluruhan proses projek memasak maya pada skrin telus di atas kuali. Dengan simulator anda boleh kacau sehingga bahan-bahan maya mendidih dalam kuali dan pada akhirnya, anda boleh melihat hasil maya memasak anda ibarat seperti realiti.

Selain itu, simulator juga boleh menunjukkan kelembapan didalam piring, perubahan bahan ketika dipanaskan dan juga perubahan warna bahan semasa anda memasak mereka. Teknologi pintar ini mungkin menjadi bantuan pembelajaran besar untuk perempuan moden dan juga tukang masak yang bercita-cita tinggi.

0 comment:

Post a Comment

 
Kisah Gajet © 2012 | Designed by Capik