Widgets

Apple iPhone 6 Air

Tuesday, January 14, 2014

Pada tahun lepas, Apple melancarkan iPad Air sebagai generasi kelima iPad mereka. Kini berkemungkinan juga Apple akan memperkenalkan iPhone Air sebagai generasi keenam bagi telefon pintar mereka. Ketebalan konsep iPhone 6 Air ini kira-kira satu perlima daripada ketebalan iPhone 5. Ketebalan minimum yang dijangka adalah 1.5 mm dan maksimum sebanyak 3 mm. Badan iPhone 6 Air ini sudah tentulah daripada logam seperti yang sebelum ini.


Konsep iPhone 6 Air ini di lengkapi kamera 10 megapiksel dengan dua flash. Walaubagaimanapun, konsep iPhone 6 Air ini tiada bingkai di sebelah kiri dan kanan paparan dan skrin yang bersaiz 5 inci terbentang lebar dikeseluruhan panel hadapan. Ini akan menyebabkan skrin mudah untuk sumbing atau pecah. 

Telefon pintar ini mempunyai 13 cm panjang dan 6 cm lebar. Berkemungkinan iPhone 6 Air menerima pemproses lebih berkuasa dan kapasiti bateri yang lebih besar. Walau bagaimanapun, masih tidak dapat difahami bagaimana mereka dapat menghasilkan badan yang amat nipis. Realiti atau tidak, tunggu pengumuman daripada pihak Apple. Apa yang pasti, konsep ini sangat futuristik dan luar biasa.






2 comment:

 
Kisah Gajet © 2012 | Designed by Capik