Widgets

Tingkatkan Trafik Secara Mendadak Dengan asiafans.net

Friday, September 07, 2012

banner
Assalamualaikum dan salam sejahtera buat pembaca Kisah Gajet. Hari ini aku tak nak bercerita mengenai gajet tetapi ingin bercerita mengenai traffic exchanger tools servis buatan anak Malaysia dari asiafans.net yang mampu meningkatkan trafik anda dengan mendadak. Selain itu, ia juga boleh digunakan untuk menambah like di FB fanpages, follow Twitter dan Google+ dan juga Youtube viewers.

Cara menyertai asiafans.net
1. Buka laman asianfans.net
2. Tekan “register” seperti gambar dibawah


3. Isi borang yang dipaparkan seperti gambar dibawah kemudian tekan “register”


4. Selepas mendaftar, buka emel anda untuk membuat pengesahan daripada asiafans.net untuk menjadi pengguna yang sah.

Cara untuk menggunakan asiafans.net

1. Buka laman asianfans.net
2. Dapatkan coin dengan melakukan task-task yang diberikan seperti gambar dibawah



3. Pilih task yang ingin dilakukan. Lagi banyak task yang anda lakukan, lagi banyak coin yang anda akan dapat.



4. Setelah mengumpul coin, anda tekan “add site” di menu sidebar bahagian kiri seperti gambar di bawah.


5. Pilih site yang anda ingin promosikan dengan mengisi borang yang dipaparkan



6. Untuk ruangan coin, anda letakkan maximum coin bagi sesuatu link/task yang anda isi. Contohnya, coin anda ada 100 letaklah 50.
7. Untuk ruangan CPC, bergantung kepada anda untuk memberikan coin kepada mereka yang melakukan task anda dengan menekan klik/like/follow. Contohnya anda letak 2 bagi 50 maximum coin maka anda boleh dapat 25 klik/like/follow. Anda digalakkan untuk meletakkan CPC yang tinggi bagi meningkatkan keberangkalian untuk blog/link anda di klik/di layari. Hal ini kerana keutamaan akan diberikan kepada sesiapayang meletakkan CPC yang tinggi.
8. Kemudian tekan “add site” apabila mengisi borang seperti dibawah.

Terdapat 3 cara untuk mendapatkan coin selain melakukan task.
1. Buat entry khas untuk mempromosikan tools “traffic exchanger” didalam blog anda. Kemudian informkan kepada admin didalam ruangan “contact”. Secara automatik blog anda akan disenaraikan didalam bloglist dan anda akan mendapat 500 coin + VIP membership untuk 30 hari bagi 50 pengguna yang terawal.
2. Invite blogger lain mendaftar di asiafans.net dengan menggunakan referrer link dan meletakkan banner “traffic exchanger” didalam blog anda. Link referrer/HTML code boleh didapati dekat sidebar yang bertulis “promote site”. Anda akan mendapat 300 coin bagi setiap yang berdaftar di referrer link anda. Tetapi berkemungkinan nilai coin akan dikurangkan kerana ia terlalu besar.
3. Beli coin dengan menggunakan paypal/Maybank jika anda merasakan ia sangat berbaloi. Untuk membeli anda cuma perlu tekan menu bar yang bertulis “buy coin”. Harga bagi coin yang ditawarkan juga berpatutan dan anda pasti tidak menyesal kerana ia begitu berbaloi-baloi.

Backlink Booster


Backlink booster digunakan untuk ping site anda ke search engine supaya ia memudahkan blog anda dicari. Backlink booster juga sangat berkesan dan anda juga akan dapat backlink hasil ping yang dilakukan. Anda cuma memerlukan 500 coin untuk mengaktifkan backlink booster. Hanya sekali sahaja ia boleh digunakan dan amatlah rugi jika anda tidak menggunakannya.



Anda cuma perlu mengisi borang seperti gambar diatas dan yang paling penting dibahagian description dan keywords, anda perlu mengisi dengan betul agar ia memudahkan blog anda dicari oleh search engine. Contoh keywords bagi blog Kisah Gajet: gajet, konsep, video, info, dokumentari, (hanya boleh diisi tidak lebih 150 huruf perkataan dan dipisahkan dengan koma)
Jika terdapat sebarang pertanyaan boleh komen disini atau bertanya terus kepada admin di laman asiafans.net
Diolah dan gambar dari mksyahir dan anda dialu-alukan untuk copy paste dengan syarat jangan lupa dikreditkan kepada Kisah Gajet dan mksyahir.

1 comment:

 
Kisah Gajet © 2012 | Designed by Capik